יום שלישי, 25 ביוני 2013

נייר עמדה לפי בקשתו של חבר כנסת , למציאת תחליפים ופתרונות תוך צמחיה כלכלית והורדת הגירעון.


התבקשתי על ידי חבר כנסת (מכהן בכנסת ה-19),  לכתוב לו מספר נקודות לשינוי בתקציב המדינה, למציאת תחליפים ופתרונות אופרטיבים בתקציב ולשמור על היעד שהינו: צמיחה כלכלית וירידה בגרעון. להלן מספר נקודות אשר חשבתי עליהם וייכולות להוות אלטרנטיבה למספר גזירות. בבקשה אתם מוזמנים להכנס, לשתף ולחוות את דעתכם.

מספר נקודות והצעות לשינוי בתקציב המדינה:
·         הטלת מס של 25% על דיבידנדים בין חברות. נקודה זו יש להרחיב: היום המשקיע הפרטי המקבל דיבידנד מתוך הרווחים משלם מס של 25%, אך לא כך לחברות ו/או לחברת האם. חברת האם (אשר שולטת באופן מוחלט בחברת הבת – גודל אחוז המניות), מחליטה על גודל הדיבידנד ומושכת את הדיבידנד ללא כל תשלום מס.
אגב זו אחת הסיבות לפירמידות – חשוב להדגיש כי לא מספיק הם משכו את הדיבידנדים ולא שלמו מיסים אלא בסוף גם עשו תספורת לקרנות הפנסיה. התקבולים אשר המדינה תקבל הינה לפחות כ-1 או 2 מיליארד שקלים. ראו את גודל הדיבידנדים אשר חולקו בשנים האחרונות.
להדגיש כי בארצות הברית יישמו את מס הזה – וזו הסיבה העיקרית שלא ניתן לראות פירמידות בארצות הברית. ברגע שזה לא כלכלי לא יהיו גם פרמידות.


·         הגשת דוחות שנתיים לכל מי ו/או מקורב מדרגה ראשונה, אשר מחזיק דירה נוספת. רוצה לומר כי ישנם מספר לא רב של אנשים אשר לא מדווחים על דירה שנייה ועל שכר הדירה.


·         שינוי במבנה המיסוי: נכון להיום למשקיע יש מס של 25% על נכס צמוד מדד, 15% על נכס שיקלי....ואילו על שכר דירה כ-10%, מצב מעוות זה גורם: לעליית הרצון לרכוש דירה שנייה (בייחוד שהריבית נמוכה וגם המס). לא ייתכן שכר דירה ימוסה בפחות מ15% ומרמה של 3200 שקל.

o        חשוב להדגיש כי המס על שכר הדירה הינו על רווח ולא על פעילות מסוימת וכמובן שיוכל להתקזז.
o        מי ששוכר ומשכיר יוכל להתקזז במס הכנסה.
·         זוג אשר הכנסות מגיע ל-18 אלף שקל נטו, יקבל קצבת ילדים רק על הילד הראשון.

·         חברה אשר כ-5% מכלל עובדיה הינם: בוגרי תואר ראשון (עד שנתיים אחר סיום התואר) תקבל הנחה במס מעסיקים.

·         מענקים מתוך אוצרות הטבע של המדינה – בייחוד מים, כיום זה אפס. בייחוד כאשר המים מהברז הינם ברמה טובה.

·         חברה יצרנית (עם מחזור של לפחות 30 מליון דולר) אשר תכנס לבורסה קרי תנפיק לפחות כ-40% מהחברה למשקיעים בבורסה, תקבל הנחה של 1% במס החברות. תהליך זה יעודד: חברות להכנס לבורסה, נכון להיום יותר ממאה חברות יצאו ו/או נמחקו מהבורסה, הדבר מסכן מאד את כפסי הפנסיה של הציבור שכן – רוב כספן מושקע בבורסה ובאותן נכסים (דבר אשר יוצר בועות בשווקים וסיכון גדול מדי למדינה ולחוסכים), להערכתי תקבולי תקבול המס מהמסחר + תקבול המס מהדיבידנדים + תקבול עמלות בורסה, יתנו למדינה תקבולים גבוהים הרבה יותר מאשר 1% מס חברות.   


הכותב הינו בעל רישיון לניהול תיקים והשקעות. ייתכן כי לכותב יש עניין אישי בנושא )ניירותונכסים פיננסים). הייעוץ ו/או כתבה ו/או הבלוג לא מהווה תחליף ליעוץ המתחשב בצרכים המיוחדים של כל אדם. המידע הינה לצורך אינפורמטיבי ו/או כללי בלבד ואין
להסתמך עליה לביצוע עסקאות כלשהן מכל מין וסוג שהוא וכן אין לראות בה תחליף
לייעוץ ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ ו/או שיווק פנסיוני ו/או מתן שירות פיננסי בכל נושא

אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה